ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چقدر از ظرفیت دانشگاهیان در شهرداری و شورای شهر مشهد استفاده شده است؟

  • کد خبر: ۱۹۸۸۵۰
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
چقدر از ظرفیت دانشگاهیان در شهرداری و شورای شهر مشهد استفاده شده است؟
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: استفاده علمی از اندیشمندان لزوماً استفاده به‌عنوان کارمند نیست. ما در قالب پروژه‌های پژوهشی با پژوهشگران ارتباط داریم و از ظرفیت آنان استفاده می‌کنیم.

رومینا مالوف|مهدی ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز به مناسبت روز دانشجو بیان کرد: شهرداری به‌واسطه حجم خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد، جزو مهم‌ترین سازمان‌هایی است که در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارد.

وی در ادامه با توجه به ارتباط روزمره مردم با شهرداری اذعان کرد: مردم به صورت روزانه و در طول هفته با شهرداری در ارتباطند و این موضوع باعث شده در حوزه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و شهرداری موضوعات را کاملاً به‌صورت علمی بررسی کنیم و با توجه به اینکه نیاز‌های مردم روزبه‌روز در حال تغییر است و همچنین خدماتی که ارائه می‌دهیم، خدمات ثابتی نیست؛ لازم است ارتباط همگانی با جامعه پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان داشته باشیم و از آخرین اطلاعات علمی روز دنیا بهره‌مند شویم و مشارکت صاحب‌نظران را در طرح‌های اجرایی خود داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی درخصوص دستیابی به این اهداف، افزود: برای رسیدن به این هدف، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و همچنین دفتر مطالعات در شهر تشکیل شده که وظیفه آن، ارتباط با نخبگان و اندیشمندان برای شناسایی مسائل و پیداکردن راهکارهای به‌روز برای حل آن‌هاست.

ناصحی در ادامه بیان کرد: با توجه به سطح تأثیرگذاری ارائه خدمات به مردم، لازم است این ارتباط در بالاترین سطح باشد. ما کنفرانس بین‌المللی مدیریت آموزش شهری داشته‌ایم و همچنین در هفته گذشته، نمایشگاه هفته پژوهش با مشارکت سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها را برگزار کردیم که در قالب آن، تفاهم‌نامه‌های خوبی شکل گرفت و امیدواریم بتوانیم با دستگاه‌های اجرایی مختلف و دانشگاه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های امضا شده، همکاری و اقدامات مثبتی در این حوزه انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در شورای شهر چه میزان از این ظرفیت استفاده شده و آیا دانشجویی جذب شهرداری یا شورای شهر شده است یا خیر، اظهار کرد: استفاده از اندیشمندان، لزوماً استفاده به‌عنوان کارمند نیست. ما در قالب پروژه‌های پژوهشی با پژوهشگران ارتباط داریم و از ظرفیت آنان استفاده می‌کنیم. وضعیت اداری و ساختاری ما اجازه نمی‌دهد که تعداد قابل توجهی از آنان را جذب کنیم و شاید آن‌ها در فضای بیرون فعالیت بهتر و مفیدتری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی درخصوص استفاده از ظرفیت اندیشمندان گفت: مرکز پژوهش‌ها در قالب کارگروه‌های مختلف از ظرفیت اندیشمندان و پژوهشگران استفاده می‌کند و پروژه‌های پژوهشی با اولویت‌بندی سیاست‌ها و نیاز‌ها تعریف و انجام می‌شود.

دانشجویان به شهرداری نزدیک شده اند

ناصحی درباره نحوه ارتباط با دانشگاه‌ها مخصوصاً دانشگاه فردوسی بیان کرد: مهم‌ترین کنفرانس بین‌المللی مدیریت شهری با رویکرد بازآفرینی و مسکن شهری که در یازدهمین دوره ملّی و سومین دوره بین‌المللی برگزار شد، حاصل تعامل با دانشگاه فردوسی مشهد بود. نتایج این مقالات در قالب بحث‌هایی برای ابلاغ به شهرداری در حال آماده‌سازی است که بتواند مشکلات ما را چه در فرآیند و چه در حوزه حل‌وفصل کند.

وی درخصوص شاخص‌ترین فعالیت دانشجویی طی ۳سال مدیریت خود که دانشجویان را به شهرداری نزدیک کرده است، اذعان کرد: چندین پروژه پژوهشی در این دوره انجام شد که می‌توانید برای به‌دست آوردن جزئیات آنان، در مرکز پژوهش‌ها عناوین آن را سؤال کنید. در حوزه‌های مختلف کمیسیون تخصصی پژوهش‌های مختلفی انجام شده و خروجی متفاوتی گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->